۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

راه های عبور از فیلترینگ در جمهوری اسلامی


مشترک گرامي
دسترسي به اين سايت امکان پذير نمي باشد
در صورتي که اين سايت به اشتباه فيلتر شده است با پست الکترونيکي
filter@dci.ir
با درج نام دامنه مورد نظر در موضوع نامه و ارايه توضيحات لازم
مکاتبه فرماييد


وضعيت فيلترينگ در ايران نياز به توضيح ندارد،

ما در دنيا در مواردی حائز رتبه‌های اول و دوم هستيم تصادفات جاده‌ای، مصرف نوشابه‌های گازدار و فيلترينگ اينترنت. مشکل ديگه بلاتکليفی اين مساله مثل بسياری ديگه از مسائله، امروز يه سايت يا وبلاگ بازه فردا می‌بندند پس فردا... .

متاسفانه بی‌نظمی و اعمال سليقه، وب ايران رو به نابسامانـی (ساماندهی) عجيبی کشانده، بسياری از سايت‌های تحليلی، خبری و علمی فيلتر هستند.بی‌ترديد بارها اتفاق افتاده که نياز ضروری به دسترسی به سايتی داشته‌ايد اما با احترامات خاص (همان مشترک گرامی!) مسئولين مخابرات روبرو شده‌ايد، اين مقاله برای شما نوشته شده است.

توجه کنيد که راه‌های مختلف در شرايط گوناگون مفيد خواهند بود و هر بار بسته به نيازتان بايد راه متناسب را در پيش بگيريد.

1- اشتراک در خوراک سايت‌هايکی از بهترين و موثرترين راه‌ها، اشتراک در خوراک سايت‌هاست، البته بايد در آدرس فيدبرنرسايت مورد نظر مشترک بشيد، اگر سايت مورد نظر آدرس فيدبرنر ارائه نداده، خودتان برايش بسازيد. اگر نمی‌دانيد خوراک چيست، اين را بخوانيد.

2- استفاده از IP بجای Url بجای آدرس سايت‌ها از IP آنها استفاده کنيد. برای بدست آوردن IP سايت‌ها در حالی که به اينترنت وصل هستيد به Command Prompt برويد، بنويسيد ping example.com (بجای example نام سايت مورد نظر را وارد کنيد) و اينتر رو بزنيد. عددی مثل 69.147.76.140 به شما ميدهد، از آن بجای url استفاده کنيد.

3- وارد کردن s بعد از http با قرار دادن s بعد از http در url سايت‌ها می‌توانيد به بسياری از سايت‌ها که چنين امکانی دارند، دسترسی داشته باشيد، بعنوان مثال اگر بالاترين برای شما فيلتره از اين و اگر دنباله فيلتره از اين استفاده کنيد.

4 - افزونه‌های فايرفاکسبرخی از افزونه‌های فايرفاکس در اين زمينه بسيار خوب و قدرتمند عمل می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان از !freeaccess plus نام برد که با آن قادر به دسترسی به معروفترين سرويس‌های مسدود شده وب می‌شويد.

5- صفحه ذخيره شده در سايت‌های بوک‌مارکينگبعضی سايت‌های اشتراکی و بوکمارک مانند stumbleupon و furl يک کپی از صفحاتی را که توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود ذخيره می‌کنند. شما از طريق اين سايت‌ها می‌توانيد به صفحه مورد نظرتان دسترسی پيدا کنيد.

6- کش سايت‌های جستجوسايت‌های جستجويی همچون گوگل و ياهو صفحات رو ذخيره می‌کنند، شايد برای شما هم اتفاق افتاده باشد مواردی که در گوگل يا ياهو جستجو کرده‌ايد، اما وقتی می‌خواستيد نتايج رو ببينيد، صفحه مورد نظر فيلتر بوده، شما کافيه روی کلمه‌ی cache در نتايج جستجو کليک کنيد و به نسخه ذخيره شده‌ی صفحه مورد نظر دسترسی پيدا کنيد.

7- سرويس‌های مترجمسايت‌هايی مانند AltaVista BabelFish و Google Translate امکان ترجمه آنلاين صفحات اينترنت از يک زبان به زبان ديگر را می‌دهند، به يکی از آنها برويد و آدرس مورد نظر را برای ترجمه وارد کنيد.

8- دريافت از طريق ايميلبعضی سايت‌ها مانند Web2Mail صفحات وب را به ايميل تبديل می‌کنند، به آدرس www@web2mail.com ايميل بزنيد، آدرس صفحه مورد نظر رو در محل موضوع ايميلتون وارد کنيد، بعد از حدود 5 دقيقه صفحه مورد نظر به ايميلتون ارسال می‌شود.

9- نرم‌افزارهای فيلتر شکنشما هم لابد بسياری از نرم‌افزارهای فيلتر شکن را امتحان کرده‌ايد اما جواب نداده‌اند، آخرين نسخه ultrasurf رو امتحان کنيد، مطمئن باشيد که جواب ميده. آخرين نسخه ultrasurf رو از اينجا دريافت کنيد. توجه داشته باشيد که هميشه بايد از آخرين و جديدترين نسخه اين نرم‌افزار استفاده کنيد.

10- سايت‌های فيلتر شکنالبته سايت‌های فيلترشکن اغلب خودشان بسرعت فيلتر می‌شوند، اينجا برويد و ايميلتان را وارد کنيد. هر روز آدرس يک سايت فيلتر شکن جديد به ايميل شما ارسال می‌شود. البته خود اين آدرس فيلتره، اما کافيه شما يکبار موفق به ورود به اون بشيد.

11- ريدايرکت کردن با کوتاه کننده‌های url سايت‌هايی هستند که آدرسهای url را به آدرسهای کوتاه‌تری تبديل می‌کنند. می‌توانيد آدرس مورد نظر را به آدرس کوتاه‌تری تبديل کنيد و روی اون کليک کنيد تا به آدرس مورد نظر وارد شويد. بعنوان نمونه می‌توانيد از MooURL يا SnipURL استفاده کنيد.

12- پروکسی در مرورگرسايت‌های متعددی هستند که پروکسی‌های رايگان ارائه می‌دهند.در فايرفاکس Advanced > Network > Connection Settings > Manual proxy configuration برويد، پروکسی را مقابل HTTP proxy وارد کنيد.در اينترنت اکسپلورر به Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings برويد، تيک Proxy Server را بزنيد و پرکسی را وارد کنيد.

13 - آرشيو اينترنتسايت Internet Archive بيشتر وبسايت‌ها را آرشيو می‌کند. وارد سايت Internet Archiveشده، آدرس سايت مورد نظر را وارد کنيد، روی take me bake کليک کنيد

هیچ نظری موجود نیست: