۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

میرحسین موسوی : حقایق چهار سال گذشته را افشاء خواهم کرد !؟


شما دم از عدالت و شایسته‌سالاری می‌زنید اما حکومت خویشاوندسالاری در کشور ایجاد کرده‌اید.

خوب است روزی فهرست بستگان این دولت که بر سر کار هستند، چاپ و منتشر شود تا معلوم گردد این شبکه خویشاوندی تا چه اندازه در کشور گسترده است.
ما از دولت انتظار داریم که اشتغال ایجاد کند، تورم را از بین ببرد و در خدمت محرومان و مستضعفان باشد، نه با وزیرهای چندصد میلیاردی در خدمت میلیاردرها باشد.
به جای آن‌که دنبال ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن اعتیاد باشند، به دنبال پرونده‌سازی علیه مردم هستند. نزدیک به 300 میلیارد دلار درآمد کشور در این چهار سال بوده و این یک درآمد افسانه‌ای است که حتی تصور آن را نمی‌کردیم. حال ما از شما سوال می‌کنیم که چرا وضع کشور از نظر اشتغال و توسعه و پیشرفت چنین است؟ با چنین درآمدی ما باید پیشرفته می‌شدیم ولی در حالی که در همسایگی ما رشد اقتصادی 10 درصدی وجود دارد، معلوم نیست که ما این پول‌ها را کجا خرج کرده‌ایم.
موج سبزی که یک سر آن در اینجاست تا تجریش پیوند خورده و ادامه دارد. این پرچم اهل بیت(ع)، پرچم ایمان و پرچم ضد دروغ است.
بخشنامه می‌کنند، اتوبوس و مینی‌بوس جمع می‌کنند و جمعیت‌های کثیر در برنامه‌های خود گرد می‌آورند. ولی من به آنها می‌گویم این جمعیتی که با تهدید، اجبار و با آوردن اتوبوس‌ها جمع می‌شوند برای شما ارزشی ندارد. ارزش، مربوط به این پرچم‌های سبز است که الان از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه‌ی تهران به طور داوطلبانه کشیده شده است.
اگر رئیس ‌جمهور شوم تمام این اطلاعات را در اختیار مردم قرار خواهم داد.

این حق مردم است که بدانند یک میلیارد دلاری که به خزانه‌ی کشور ریخته نشده، کجا هزینه شده است. این حق مردم است که بدانند چه کسانی از بالا و پایین رفتن تعرفه‌ها در کشور استفاده کرده‌اند و بار خود را بسته‌اند. شما باید به مردم بگویید که چرا این همه شکر به طور بی‌رویه به قیمت نابودی صنعت شکر در کشور وارد شده است.
موسوی سپس به زبان ترکی سخنرانی خود را ادامه داد و گفت:
تورم، عدم اشتغال و اعتیاد از جمله مشکلات اساسی کشور است. تورم یعنی کوچک شدن سفره مردم، پایین آمدن سطح آموزش و عدم امنیت و بهداشت مناسب برای مردم.
چهار سال است که دم از مبارزه با فساد می‌زنند؛ در حالی که رده کشور ما در میان کشورهای جهان در زمینه فساد دولتی و اداری، 50 رتبه پایین آمده است و این یعنی ما به سمت فساد رفته‌ایم؛ آن‌وقت این آقایان شعار مبارزه با فساد را می‌دهند.

با عنوان عدالت‌محوری آمدند اما آیا این است عدالت؟ آیا توانستید عدالت را برقرار کنید؟ به جای پرداختن به این مسایل، دستشان را به سمت دهه اول انقلاب و دوره‌ی امام (ره) و رزمندگان دراز کرده‌اند و می‌گویند آن زمان خبری نبوده است و مردم در رفاه نبوده‌اند.
چرا کارهای دیگران را به اسم خود عنوان می کنید؟ هرکس هم یک کلمه حرف بزند برای او یک پرونده می‌سازند، روزنامه‌اش را تعطیل می‌کنند و با هزار انگ سعی می‌کنند او را از صحنه به در کنند. در حالی که پلاکاردها و تبلیغات گسترده آنها با استفاده از امکانات دولتی، سراسر کشور را پر کرده است، دیگران را متهم می‌کنند که هزینه تبلیغات خود را از کجا آورده‌اید؟
1500 کارخانه در سطح کشور تعطیل شده است. مردم ما عدالت، حل مشکلات و جمع کردن تعطیلی‌های گسترده را می‌خواهند. اقتدار یک ملت در تولید، پیشرفت و کارخانه‌های آن کشور است اما این دولت متاسفانه با واردات سیل‌آسای کالاهای مختلف به کشور می‌خواهد کشور را اداره کند.
ملت ما امروز در صحنه حاضر است تا کشور را مانند دوران دفاع مقدس با برنامه پیش ببرد. سهم اصلی آن دوران، سهم مردم، خانواده شهدا و رزمندگان بوده و دولت تنها یک خدمتگزار کوچک مردم بوده است.
می‌گویند چرا به ما می‌گویید دیکتاتور؛ ما از آنها سوال می‌کنیم که چرا شما از قانون فرار می‌کنید و مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کنید؟
یک خاصیت مهم شوراها این است که مراقبند افراد، تک نفری تصمیم نگیرند. یکی از این شوراها، شورای پول و اعتبار است که مراقب نقدینگی، ارزش پول ملی و مراقب سفره‌های مردم است ولی این دولت این شوراها را منحل کرده است برای این‌که اختیارات بیت‌المال را در دست خود بگیرد.
این موج سبز علیه دروغ، قانون‌گریزی و سیاست‌های کشور بر باد ده شماست و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد.زنده باد ایران، زنده باد همه استان‌ها و اقوام ایران، زنده باد وحدت ملی ما و زنده باد صداقت، درستی و پاکی

هیچ نظری موجود نیست: